Koko viikon olen ollut neulomatta. Mä elän vieläkin. Mietin kuumeisesti seuraavaa projektia. Miehen pipo on suuri suosikki seuraavaksi työksi. Sitä ennen on hommattava jostakin 40-senttiset nelosen Addit. Tai sitten teen mohairista huivin. Mohairia varten tarvitsen paksut puikot. Äiti lupasi minulle puiset kymppinsä. Menen ensi viikonloppuna äitiä tapaamaan, joten silloin aikaisintaan on huivin vuoro. Taidan olla suvantovaiheessa harrastukseni suhteen.

Mennä viikolla olin kolme päivää työreissulla pääkaupunkiseudulla. Koska olin liikenteessä omalla autolla, niin en ottanut mitään neuletyötä mukaan (eikä ollut mitään tekeilläkään). Matkustamiseen kuluva aika on loistavaa aikaa harrastaa, mutta autoillessa en arvaa puikkojen kanssa heilua. Joku varmaan sitäkin kokeillut on...

Tekevät kädet kaipaavat kuitenkin aina jotain pientä työn alle, joten tartuin nikkarointivälineisiin ja rakentelin aikani kuluksi täydennystä makuuhuoneen kalustoon. Hyvät tuli, vaikka itse sanonkin.

11235.jpg

Ikean Ingvarin pojat olivat tietysti paloitelleet puutavarat sopiviksi paloiksi, poranneet reiät oikeisiin paikkoihin sekä pakanneet mukaan vielä kasan ruuveja, nauloja ja erilaisia tappeja. Pikku kätöseni sitten kokoilivat noista tarvikkeista sievät mööpelit kammariimme.