Meneepä aika nopeasti: edellisestä kirjoituksesta on jo melkein viikko. Sen aikana olen neulonut ahkerasti punaista ribbi- & palmikkoneulettani pyöröneuleena. Toinen hiha on tekeillä: valmiina on parikymmentä senttiä. Ensimmäisen hihan yhdistin jo pyöriöön, että sain sukkapuikot käyttöön toista hihaa varten. Aika hassun näköinen sellainen pitkä ja kapea hihantekele.

Ystävälläni on syntymäpäivät ensi viikolla, joten päätin tässä välissä tehdä hänelle lahjaksi ponchon. Sitä varten ostin eilen pari kerää luumunväristä Novitan Ainoa ja kutosen sukkapuikot. (Ohje on Teddystä, mutta lisään vähän silmukoita, niin eiköhän siitä hyvä tule). Lanka tuntuu oikein miellyttävältä työstää, silmukoiden kanssa tosin täytyy olla tarkkana, että ei tule "haljenneita". Illalla huomasin, ettei minulla ole sopivan kokoista virkkuukoukkua Ainoa varten, joten kipaisin tänään töiden jälkeen ostamassa sekä kutosen että seiskan koukut.

Eilen tuli myös Moda 5/2005. Modan kanssa minulle käy aina niin, että ensin mikään malli ei näytä oikein miltään, mutta ajan kanssa tekemisen arvoisia malleja löytyy vaikka kuinka monta. Hyvänä esimerkkinä Moda 3/2005, josta olen tehnyt ainakin kolme eri työtä. Tästä numerosta silmää miellyttivät mohairhuivi (no. 1), neuletakki (no. 12), bolero (no. 17), palmikkopuserot (no.:t 19, 33, 35 ) ja mohairneuleet. Mohaireja olisin halunnut nähdä enemmänkin, koska kaupoissa näyttää niitä olevan tyrkyllä jonkin verran. Ompeluksetkin näyttivät mukavilta. Tekisiköhän äiti minulle syyshameen?