Viime aikoina on ollut paljon kaikenlaista.

Koko viime viikon olin kurssilla Oulussa. Menin jo sunnuntai-iltana junalla. Kuulostaa tosi yksinkertaiselta, mutta se ei ollut sitä. Könysin kimpsuineni ja kampsuineni junaan, josta olin varannut itselleni PC-pistokepaikan, koska tarkoituksena oli katsella matkan ajan elokuvia tietokoneella. Hetken kuluttua aloin ihmetellä miksei juna kulje. Sattui olemaan vuoden lämpimin päivä ja se oli liikaa kaksikerroksisen junavaunun akselistolle, joka oli kuumentunut ajon aikana. Tietenkin kuumennut akseli oli juuri siinä vaunussa, jossa minulla oli unelmapaikkani, ja tietenkin tuo vaunu täytyi turvallisuussyistä jättää Tampereelle. Sapekkaat manailut mielessäni jouduin vaihtamaan paikkaa enkä tietenkään löytänyt samanlaista paikkaa kuin josta olin joutunut luopumaan (tosin en juuri etsinytkään, oli sen verran tavaraa mukana). No, onneksi sain neulottua matkalla, joka kesti yli tunnin aiottua enemmän. Junavaunun poistaminen keskeltä junaa kestää noin tunnin. Oulussa oli oikein mukavaa. Kurssini on osa pidempää kokonaisuutta ja kokoonnuimme nyt toisen kerran. Ryhmä alkaa toimia ryhmänä ja mukanaolijat ovat hyviä tyyppejä, joiden kanssa on mukava vaihtaa kokemuksia. Oulusta palasin vasta perjantaina illansuussa. Pendolinolla. Seinäjoella junan ovat eivät tahtoneet pysyä kiinni, joten taas oltiin myöhässä. Onneksi lopulta vain reilut 10 minuuttia.

Viikonloppu meni puuhastellessa. Lauantaina sain neulottua aika paljon, mutta sunnuntai meni melkein kokonaan, kun kävimme lounaalla vanhempieni luona. Eilen olin työasioissa Helsingissä. Matkalla luin lukemattomia lehtiä neulomisen sijaan. Tänään kävin Vantaalla. Tikkurilassa junaa kotiinpäin odotellessani poikkesin Villiksessä. Oikein kiva ja valoisa liike, jonka omistajan kanssa oli mukava jutella. Mitään en ostanut. Ei ollut tarvetta.

Krista oli nakannut minua meemillä jo jokin aika sitten. Yleensä en näistä välitä, mutta olkoon menneeksi tällä kertaa. Ei tule tavaksi.

Neljä työtä, joita olen elämäni aikana tehnyt:
1. tehdastyöntekijä pahvilaatikkotehtaalla
2. ostoassistentti
3. koneistaja
4. lastenhoitaja

Neljä paikkaa, joissa olen asunut:
1. Lappeenranta
2. Nokia
3. Valkeakoski
4. Helsinki

Neljä televisio-ohjelmaa, joita tykkään katsella:
1. Heartbeat (Sydämen asialla)
2. O.C.
3. Täydelliset naiset
4. Kukkulan kuningas

Neljä paikkaa, joissa olen ollut lomalla:
1. Texas
2. Mexico
3. Brasilia
4. Ahvenanmaa

Neljä internet-sivua, joilla käyn päivittäin:
1. Blogilista
2. Hesari
3. Gmail
4. Elisa.net

Neljä lempiruokaani:
1. Kunnon pihvi puoliraakana
2. Lihamakaronilaatikko itse tehtynä
3. Graavattu kala
4. Kreikkalainen salaatti

Neljä paikkaa, joissa mieluummin olisit juuri nyt:
1. palmun varjossa lämpimässä
2. yläkerran sohvalla neulomassa
3. baarissa
4. kuntosalilla

Vastaan otsikon kysymykseen. Aika menee puuhasteluun. Aika kuluu, vaikka ei saisikaan mitään aikaiseksi. Olen tosin saanut jotain aikaiseksi, mutta niistä kuvia vasta kesäkuun puolella tai livenä voi nähdä huomenna neuletapaamisessa.