Sain päähäni, että nyt täytyy huovuttaa. Inspiraatio lähti liikkeelle uusimman IK:n henkilökuntaprojekteista eli laukuista. Huovutetut laukut eivät oikein ole olleet minun juttuni. Olen enemmän nahkalaukkuihmisiä. ja olen jatkossakin. Anyway. Kaivelin kätköistäni virolaista hahtuvaa ja aloin työstää huovutettua laukkua, jonka idea on lyhennetyissä kerroksissa. En sen kummemmin mietiskellyt tiheyksiä ja puikkokokoja. Otin lankaa kahdelta kiekolta/kerältä, kasin puikot ja annoin mennä. Ennen huovutusta laukuntekele oli suurin piirtein ohjeen mittojen mukainen eli reilu aanelonen. Huovutuksen (40 astetta ja linkous 1000 kierrosta/min.) jälkeen koko oli n. A5. Eli jonkin verran pienempi kuin olin olettanut.
198855.jpg198856.jpg
Näyttää aika hassulta pikku kätöseni pitelemänä tuo laukuntekele. Kuvio on kuitenkin mielestäni kaunis. Väritys on erilainen eri puolilla. Tuo ruskea näytti kiekolla ihan viininpunaiselta, mutta aika hyvinhän se tuohon vihreään uppoaa. Laukku on tosiaan aika pieni, mutta kyllä sinne rahapussi, avaimet ja kännykkä mahtuu, tai englanti-suomi opiskelusanakirja. Tuosta virolaisesta hahtuvasta minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa. Sitä on vielä jäljellä ja taistelen siitä vielä tumput miehelle, mutta tulevaisuudessa huovuttelen jostain ihan muusta materiaalista.
Touhusin taas tovin bloginapin kanssa. Toivottavasti se on nyt siedettävän kokoinen ja nähtävissä kaikilla selaimilla.