on vanha suomalainen sananlasku, joka jostakin syystä juuri pulpahti mieleeni. Pitkään ja ahkerasti neulomani Blaze on vihdoin valmis. Aloitin työn 17. helmikuuta ja sain valmiiksi eilenillalla. Aikaa meni siis melkein 5 viikkoa. Tosin vajaan viikon verran olin "erossa" työstä työmatkan takia.
54067.jpgMalli on Blaze. Koko M.

Lankana Novitan Tennessee. Väri on se kaunis kirkkaanpunainen, jota ei enää ole tämänvuotisessa värikartassa (miksi?). Puikot: 3,5 mm pyöröt ja sukkapuikot. Lankaa meni ihan inansa vajaa 600 grammaa.

Muuten tein ohjeen mukaan, mutta hihat täyspitkinä. Silmukat laskin ihan itse ja ihan sopivat ovat. Aika tyköistuvat kylläkin, mutta venyvät varmaankin käytössä. Mallineule näyttää varsin yksinkertaiselta, mutta on yllättävän työläs, sillä silmukoita siirretään joka toinen kerros koko työn ajan. Tosi nätti minusta, vaikka itse sanonkin.




Mitäs sitten seuraavaksi? Kaikenlaista on mielessä. Ekaksi varmaan toinen pitsisukka Oulun reissulla tehdyn kaveriksi. Siskolle olen luvannut tehdä villapaidan. Koko ajan tulee uusia ideoita mieleen lehdistä. Kävin tänään katsomassa lankoja Tuomiokirkonkadulla sijaitsevassa ompelukoneliikkeessä. Muutamaa laatua Adriafilin lankoja. Eivät oikein sytyttäneet, joten poistuin tyhjin käsin. Ensin tosin ihailin hienoa ompelukonetta, joka oli tarjouksessa, vain 2500 €. Olin pyörtyä. Tammelan koulussakin on kuulemma sellainen. Kun minä olin ala-asteella, niin meidän koulussamme oli poljettava ompelukone. Sellaista oli Kekkosen aikana.